ליווי אגודות/ קבוצות ספורט

ליווי תזונתי לספורטאים מסלול קבוצתי, לקבוצות ואגודות ספורט:

תזונה מותאמת לאימונים הינה כלי חשוב בדרך להצלחה. הקפדה על תזמון האכילה ובחירה נכונה של מזונות המותאמים לספורט, היא אחד הכלים החשובים לשפר את ההישגים ולהימנע מפציעות ספורט.
הדרך למקצועיות היא דרך עבודה על שינוי הרגלי תזונה והתאמת התזונה לספורט .
המטרה בליווי תזונתי לאגודות הינה להעביר את הידע בתזונת ספורט, כמו גם להעלות מוטיבציה לשינוי הרגלי תזונה כך שיותאמו לספורט. בנוסף חשוב מאוד לעקוב אחר בדיקות דם ולתת המלצות תזונתיות בהתאם על מנת למנוע חסרים תזונתיים ופציעות ספורט.

מה כולל הליווי:
הליווי התזונתי מורכב ממפגש מדידות וסקירה הכולל מעבר על בדיקות הדם והמלצות בהתאם לצורך, הרצאות והפעלות קבוצתיות וייעוץ אישי במידת הצורך.

מפגש מדידות וסקירה למצב תזונתי:
מטרה: אבחון מצב התזונתי ואיתור בעיות הדורשות התייחסות. הדיאטנית תעבור על בדיקות הדם (קישור לדף בדיקות הדם)  של הספורטאי, במידה ויש חוסרים תיתן המלצות למזון ו/או תוספים מומלצים. ניתן לשלב גם מדידות גובה ומשקל.

הרצאות נבחרות אשר ניתן לשלב כחלק מהליווי הקבוצתי–

  1. הנחיות בתזונת ספורט לספורטאים: חשיבות התזונה לתמיכה באימונים ומניעת פציעות. מה אוכלים לפני ואחרי הפעילות עם דגש על דוגמאות פרקטיות לסדר יום
  2. תזונה כהכנה ובמהלך משחקים: הדגשים החשובים לתזונה של ספורטאים על מנת לספק אנרגיה טובה בלי להכביד על הגוף ובלי להגיע למצבים של נפילת אנרגיה במהלך המשחק. המלצות וטיפים פרקטיים לשלבי האכילה ביחס ליום משחק/תחרות
  3. תוספי תזונה בספורט: מה הם החסרים התזונתיים הנפוצים של ספורטאיות צעירות? איך ניתן לתת מענה בעזרת התזונה ומתי צריך לשקול תוספי תזונה? התאמה לגיל ולדרישות התזונתיות
  4. חשיבות השמירה על תזונה נכונה לספורטאים בפגרה: בכל עונה מגיעה התקופה המפחידה הזו של חופש, הפסקה מאימונים, פגרה. אומנם מדובר בזמן קצר לרוב, אך זמן משמעותי ביותר לספורטאים הרגילים לשגרת יום אינטנסיבית. בהרצאה נדבר על חשיבות התזונה להתאוששות ובנייה מחודשת של השריר, ואיך עוברים את התקופה הזו בצורה הטובה ביותר.